Workshop Hoe sterk is uw merk?

Workshop ‘Hoe sterk is uw merk?’

Datum: Vrijdagmiddag 18 juni 2010
Tijd: 13.00 inloop ! – 17.00 uur. Start workshop: 13.30 uur
Locatie: De Droom! Aamsestraat 32 Elst (Gld) (5 minuten van het NS station)
Trainer: Walter Fauser
Aantal deelnemers: Maximaal 12 personen. Het minimaal aantal deelnemers bedraagt 6 personen.

Een inspirerende en praktische middag over uw personal brand, uw eerste indruk, uw non-verbale communicatie, uw gunfactor, uw invloed door gebruik van kledingstijl en kleur, uw status, oftewel uw eigen unieke persoonlijke merk!

Doel van de themamiddag

Allereerst is het doel om u als deelnemer te inspireren en u kennis te laten maken met de facetten en effecten van non-verbale communicatie specifiek bij de eerste indruk. Deze bijeenkomst is een nieuw ontwikkelde training die opgenomen wordt in het trainingsaanbod.

Wat mag u zoal verwachten?

  • Hoe kan ik een betere ‘klik’ krijgen met mijn gesprekspartner?
  • Hoe verbeter ik mijn eerste indruk?
  • Hoe kan ik krachtiger overkomen door gebruik van kleur in mijn kleding?
  • Wat is mijn identiteit en mijn imago?
  • Wat is zakelijke etiquette?
  • Hoe ga ik om met status en invloed?

En niet te vergeten

  • Wetenswaardigheden die een ‘aha’ en ‘oh’ geven maar zeker ook nieuwe praktische tips die morgen direct toepasbaar zijn. Bovenal gaan we samen uit van uw eigen persoonlijke identiteit en u als persoon zoals u bent.

Doelgroep

  • Particulieren en bedrijven

Evaluatie
Graag evalueer ik met u de volgende punten van de workshop

  • Toepasbaarheid in uw (werk)situatie
  • Actualiteit van het onderwerp
  • De wijze van overdracht
  • Kennis, vaardigheden en stijl van de trainer
  • Verhouding theorie en praktijk
  • Behoeften onderwerp in de (zakelijke) markt

Resultaten

  • U krijgt inzicht in de achtergronden van het gebruik van kleur, stijl en non-verbale communicatie
  • U kunt uw ‘eerste indruk’ doelgericht verbeteren
  • U bent in staat finesses aan te brengen in uw (zakelijke) gesprekken
  • De onderwerpen geven u de mogelijkheid nog meer uit uw zelf te halen en dit bewust en onbewust te gebruiken bij al uw ontmoetingen en uw eventuele zakelijke gesprekken.

Over de trainer
Walter Fauser combineert zijn passie voor verkoop, presenteren, stijl, imago en merken. Na jarenlang kennis en ervaring te hebben opgedaan in diverse verkoopfuncties besloot hij zijn idee en zoektocht concreet vorm te geven: Een combinatie van het ontwikkelen van een betere en echtere eerste indruk, persoonlijke presentatie en authentieke verkoop. Begin 2010 heeft Walter de keuze gemaakt een eigen onderneming te starten. Hij adviseert, traint en coacht mensen op het gebied van persoonlijke presentatie en profilering.

Impressie

Op vrijdagmiddag 18 juni vond de Trainerszwembad workshop “Hoe sterk is uw merk?” van Walter Fauser in de Droom te Elst plaats. Een prettige locatie want goed bereikbaar met het openbaar vervoer en ruim voldoende parkeerplaats. Plus tegenwoordig belangrijk, hulpvaardig personeel.  Bij binnenkomst van de ruimte was het al snel duidelijk dat workshopleider veel tijd in de voorbereiding had gestoken. In de hoek was een zwart doek opgehangen. Aan de klerenhangers te zien leek het een verkleed hokje.  Beamer en laptop waren al aangesloten. Er lagen allerlei gekleurde doeken netjes gedrapeerd over een tafel en in het vensterbank lag een grote stapel hand outs. Op de tafels lag er voor iedereen een schrift en een pen klaar. De workshop kon beginnen.

Een inleidend verhaal over de eerste indruk waarna Walter snel van kleding verwisselde en daar vragen over stelde. Vervolgens werden de deelnemers gevraagd om als kennismakingsoefening een aantal zaken over elkaar op te schrijven. Het merendeel kende elkaar nog niet en in een onbekende omgeving is dit een lastige oefening. Nadat enkelen elkaars eerste indrukken hadden verteld werden andere deelnemers nieuwsgierig welke eerste indruk zij hadden gemaakt. Walter gaf hier de groep ruimte en tijd waardoor we ongemerkt al weer in de pauze zaten. Na de pauze startte Walter met een deskundig verhaal en aansprekende voorbeelden over kleuren en de invloed daarvan. Alleen leek het op een geven moment een college. Hij zat zo in zijn verhaal dat hij weinig oog had voor de non-verbale communicatie van zijn steeds meer “achteroverhangend” publiek. Er was in tweede helft geen of nauwelijks interactie. In de feedbackronde kwam dan ook regelmatig terug dat er na de pauze te weinig interactie was. Wat was bijvoorbeeld de bedoeling van de doeken op de tafel die de gehele tijd onberoerd bleven?  Het was een klassieke valkuil van weinig tijd en gepassioneerd alles willen vertellen.
Wat Walter (onbewust) bereikt heeft is dat hij vraag heeft gecreëerd. Er komt namelijk een vervolgbijeenkomst met meer interactie waarbij er antwoord wordt gegeven op de vraag “Hoe sterk is uw merk?”. Mijn eerste indruk van Walter was dat hij professioneel de workshop heeft voorbereid en met passie kan geven. Ik zie uit naar het vervolg.

Andrew David (www.hvier.nl)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *